لپ تاپ خودت رو فقط با دو قطعه ارتقا بده

 

حافظه اس اس دی (SSD) چیست و بهترین نوع آن کدام است؟

یکی از ابزارهای ذخیره سازی اطلاعات در کامپیوتر و لپ تاپ، اس اس دی می باشد که در دو نوع اکسترنال و اینترنال وجود دارد. اینگونه اس اس دی ها دارای 2 نوع می باشند:

· اس اس دی های m.2.

· Sata ssd.

اس اس دی های 2.5 اینچی.

اس اس دی های sata، نسبت به نوع 2.5 اینچی آن دارای اندازه کوچکتری می باشند و در لپ تاپ ها بیشتر استفاده می شوند. Ssd های 2.5 اینچی نیز به دلیل اندازه ی بزرگی که داشته اند، کمتر از آن ها در لپ تاپ استفاده می شود.





اما اس اس دی m.2 جدیدترین نوعی از این ابزارها می باشد. این نوع، هم به دلیل اندازه کوچک و هم به دلیل سرعت بسیار خوبی که دارند، دارای محبوبیت زیادی در بین خریداران می باشند. اما با توجه به این ویژگی ها، دارای قیمت گرانترین نیز می باشند.

هارد اکسترنال خوب یا بد؟



وقتی از هارد اکسترنال صحبت می‌کنیم منظورمان پیش از شکل استفاده‌ی آن متوجه تکنولوژی به کار رفته در آن می‌باشد. هاردهای اکسترنال دارای مزایا و معایبی هستند که آنان را نسبت به همتایان اس اس دی برای استفاده‌ به صورت پرتابل برتری می‌دهد.

مزایای هارد اکسترنال



مهمترین مزیت هارد اکسترنال مربوط به ویژگی قابلیت جا به جایی و همراه بودن آن می‌باشد. امروزه داشتن یک حافظه‌ی ذخیره‌سازی با حجم بالا برای تمامی کاربران کامپیوتر و گجت‌های الکترونیکی به یک الزام مبدل شده است. با داشتن یکی از این تجهیزات می‌توان به راحتی حجم زیادی از اطلاعات ضروری خود را در یک محل مشخص ذخیره نمود.

 



مزیت دیگر این حافظه نسبت به حافظه‌ی همراه اس اس دی در قیمت آن است. در حال حاضر قیمت یک هارد دیسک اکسترنال نسبت به حافظه‌ی اس اس دی به نسبت کمتر و مقرون به صرفه‌تر است. به همین علت از حافظه‌های حالت جامد بیشتر به صورت اینترنال در سیستم‌ها بهره برده می‌شود.



معایب هارد اکسترنال



اما این حافظه‌ها معایب خود را نیز دارند. مهمترین خطری که یک کاربر هارد دیسک اکسترنال را تهدید می‌کند خرابی هارد و از دست رفتن اطلاعات آن می‌باشد. در نسل‌های اولیه‌ی هاردهای تولید شده این حساسیت بسیار زیاد بود اما در نسل‌های بعدی این ضعف‌ها پوشش داده شدند. با این وجود هاردهای اینترنال و اکسترنال همگی هم چنان به گرد و غبار، رطوبت و آب، ضربه یا شوک به شدت حساس هستند. به همین دلیل در بسیاری از هاردهای اکسترنال تمهیداتی برای این موضوع اندیشیده شده است تا از هارد اکسترنال محافظت به عمل آید.

چرا باید از هارد اکسترنال و اس اس دی استفاده کنیم؟


در بسیاری از مواقع امکان صرف هزینه بالا برای خرید لپ تاپ دانشجویی وجود ندارد. به همین دلیل افراد با خرید لپ تاپ ارزان و ارتقا آن می توانند به این هدف دست یابند که یکی از راه حل ها برای ارتقا لپ تاپ دانشجویی، استفاده از هارد اس اس دی است.

در بسیاری از موارد نیز لپ تاپ به دلیل استفاده برای مدت طولانی و حجم زیاد داده های موجود در آن دچار افت سرعت میشوند. در این مواقع میتوان با استفاده از هارد اکسترنال و انتقال داده ها به آن سرعت لپ تاپ را افزایش داد.

نکته مهم در این زمینه این است که پیش از خرید هارد اکسترنال یا اس اس دی باید اطلاعات لازم در مورد ویژگی ها آنها و انتظاراتی که میتوان از آنها داشت، کسب کرد.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و بررسی انواع مختلف هارد اکسترنال و اس اس دی به سایت لوتوس لپ تاپ مراجعه کنید.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کاربرد و مزایای خوب دستگیره الکترونیکی

افزایش سرعت لپ تاپ دانشجویی با هارد اکسترنال و اس اس دی